top of page
Writer's pictureKosmas Auto Glass

Τι είναι η επισκευή παρμπρίζ;

Η επισκευή παρμπρίζ είναι μια πρόσφατη καινοτομία σε σύγκριση με την ιστορία του αυτοκινήτου.

Όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενσωμάτωσαν σταδιακά τη χρήση πολλαπλών στρωμάτων γυαλιού (laminated) στη κατασκευή των εμπρόσθιων τζαμιών των οχημάτων τότε η τεχνολογία επισκευής παρμπρίζ γεννήθηκε.

Παρά το γεγονός ότι τα πολυστρωματικά γυαλιά αυτοκινήτων χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1930, οι πραγματικές βελτιώσεις στην υλική τους σύσταση ήρθαν τη δεκαετία του 1960 με τη βελτιωμένη εσωτερική στρώση πολυβινυλοβουτυράλης (PVB).

Πριν από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 - όταν και επινοήθηκε η πρώτη διαδικασία επισκευής του παρμπρίζ - η μόνη βελτίωση που μπορούσε να γίνει ήταν καθαρά κοσμητική. Με το πέρασμα των δεκαετιών η τεχνολογία της επισκευής εξελισσόταν βασισμένη πάντα στην ίδια μεθοδολογία και κάπου στο 2000 είχε πλέον τελειοποιηθεί προσφέροντας ενα εξίσου άρτιο τεχνικό και αισθητικό αποτέλεσμα.

Η επισκευή παρμπρίζ είναι μια μόνιμη διαδικασία που:

Α. Αφαιρεί τον αέρα από ένα σπάσιμο είτε απορροφώντας το ή χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της μετατόπισης και

Β. Γεμίζει το σπάσιμο με ρητίνη.

Η ρητίνη είναι οργανικό υγρό υλικό (με βάση τον άνθρακα) που μετατρέπεται σε πολυμερή , με άλλα λόγια σφραγίζει το σπάσιμο όταν θεραπευτεί (μέσω ακτινοβολίας UV). Όταν τα άτομα της ρητίνης λοιπόν, αλληλεπιδρούν με τα άτομα της εξωτερικής επίστρωσης του τζαμιού, δημιουργείται ένας χημικός δεσμός που βοηθάει να 'κολλήσει' το γυαλί.


Η επισκευή μπορεί να προσφέρει:

• Βελτίωση του οπτικού αποτελέσματος

• Επαναφορά λείας επιφάνειας στο κρύσταλλο

• Αποφυγή απο την εξάπλωση της ζημιάς με αποτέλεσμα την αντικατάσταση αυτού.


Από την άλλη πλευρά όμως υπάρχουν ορισμένα πράγματα όπου η επισκευή δεν μπορεί να κάνει, όπως:

Δεν θα επαναφέρει πλήρως την οπτική διαύγεια, θα υπάρχει κάποιο σημάδι

Δεν θα προσθέσει δύναμη στο ίδιο το παρμπρίζ, θα προσθέσει δύναμη στην χτυπημένη περιοχή


Φυσικά να υπενθυμίσουμε πως η επισκευή γίνεται μόνο στο μπροστινό τζάμι (ανεμοθωρακας) το οποίο αποτελείται απο δύο στρώσεις γυαλιού, τα οποία ενώνονται με μία στρώση πλαστικού PVB. Περισσότερα για τα παρμπρίζ και τη κατασκευή τους εδώ


Υπάρχουν τρία είδη ζημιάς που μπορούν να χαρακτηριστούν ώς σπάσιμο

Μικρό χτύπημα, Ρωγμή και Ψεγάδια


1.Τα μικρά χτυπήματα (breaks) συνήθως έχουν ένα σαφώς προσδιορίσιμο σημείο επαφής και είναι σαν τη διάμετρο ενός κέρματος.


επισκευη παρμπριζ πειραιας νικαια κορυδαλλος κερατσινι

2. Οι ρωγμές (cracks) είναι μια συνεχόμενη γραμμή (που μπορεί να επεκτείνεται)


ρωγμη στο παρμπριζ

3. Τα ψεγάδια (blemishes) είναι απλά επιφανειακά στο κρύσταλλο και δεν χρειάζονται επισκευή


Στη φωτογραφία παρακάτω βλέπουμε τη διαφορά ενός μικρού χτυπήματος σε σύγκριση με ένα ψεγάδι.

επισκευη τζαμιου αυτοκινητου

Σε αυτό το σημείο θα σταθούμε στους τύπους μικρών σπασιμάτων οι οποίοι είναι έξι.


Bulls Εye

αλλαγη τζαμιων αυτοκινητου






Halfmoon

αλλαγη τζαμιων αυτοκινητου πειραιας νικαια κορυδαλλος κερατσινι






Star Break

χτυπημα στο παρμπριζ πειραιας νικαια κορυδαλλος κερατσινι









Star In Bulls eye

τζαμια αυτοκινητων









Bulls eye In Star

τζαμια αυτοκινητων πειραιας νικαια κορυδαλλος κερατσινι







Star and Crack

μπαμπριζ






Τι μπορεί να επισκευαστεί στο μπροστινό παρμπρίζ;



Σύμφωνα με τα Βρετανικά ποιοτικά standard (British Standards BS AU 242A:1998) ο ανεμοθώρακας ενός αυτοκινήτου χωρίζεται σε τέσσερις ζώνες.

Στη ζώνη Α, η οποία βρίσκεται στο κύριο οπτικό πεδίο του οδηγού, μπορεί να επισκευαστεί ζημιά μέχρι 10mm

Στη ζώνη Β, μπορεί να επισκευαστεί ζημιά έως 15mm

Στη ζώνη C, μπορεί να πραγματοποιηθεί επισκευή ζημιάς μέχρι 25mm

Τέλος, στη ζώνη D, ζημιά έως 40mm θεωρείται επισκευάσιμη

Απο την άλλη πλευρά, δεν πρέπει να επισκευαστεί σπάσιμο bullseye ή Halfmoon με διάμετρο μεγαλύτερη από 25 mm.

Δεν πρέπει να επισκευαστεί κανένα σπάσιμο Star break με διάμετρο μεγαλύτερη των 75 mm συμπεριλαμβανομένων των άκρων.

Δεν θα πρέπει να επισκευαστεί κανένα σπάσιμο σε συνδυασμό (δηλαδή οι τρείς τελευταίοι τύποι που αναφέρθηκαν) που να έχει διάμετρο μεγαλύτερη από 50 mm συμπεριλαμβανομένων των άκρων.

Χρειάζεται να αναφέρουμε πως κατά τη διάρκεια της επισκευής υπάρχει ενάς μικρός κίνδυνος (ιδιαίτερα όταν η επισκευή γίνεται στα άκρα ή είναι πολυκαιρισμένο το χτύπημα) να επεκταθεί τελικά το χτύπημα, Αυτο συμβαίνει δίοτι κάποιες ελάχιστές φορές η πίεση που ασκείται στο κρύσταλλο σε συνάρτηση με τις καιρικές συνθήκες και τη κατάσταση του γενικού χτυπήματος οδηγούν σε ρωγμή πίεσης.


Ποια είναι η διαδικασία επισκευής παρμπρίζ απο τεχνικής άποψης;

Η αγορά επισκευής παρμπρίζ έχει μια τεράστια γκάμα απο κατασκευαστές συστημάτων επισκευής που προσφέρουν διάφορες παροχές για το τεχνίτη και τη δουλειά του. Παράλυτα, η μέθοδος που ακολουθείται βασίζεται σε κάποιες βασικές αρχές.

1.Επιθεωρήση ζημιάς από το εξωτερικό και εσωτερικό του οχήματος, προσδιορισμός ζημιάς

2. Αν είναι επισκευάσιμη, αφαιρούμε τυχόν ακαθαρσίες (υγρασία, βρωμιά, κομμάτια γυαλιού, ξένα σώματα) από την περιοχή, έχοντας καλή οπτική επαφή με το χτύπημα (καθρέφτης).

3.Ελέγχος θερμοκρασίας του παρμπρίζ. Εάν η θερμοκρασία του παρμπρίζ είναι εκτός του εύρους που συνιστά ο κατασκευαστής του κιτ επισκευής, τότε ψύχουμε ή ζεστάνουμε το γυαλί αναλόγως.

4. Αποκτούμε πρόσβαση στη ζημιά με τη μέθοδο του τρυπήματος (drilling)

5. Αφαιρούμε τον αέρα από το χτύπημα.

6.Γεμίζουμε το κενό με ρητίνη (χαμηλής πυκνότητας), και πιέζουμε

7.Σε κάποιες περιπτώσεις προκειμένου να δημιουργηθεί ευκολότερη δίοδος, θερμένουμε ελαφρώς το εσωτερικό του γυαλιού.

8.Αποσυμπιέζουμε (επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία πίεσης-αποσυμπίεσης όσο χρειαστεί)

9. Αφού βεβαιωθούμε πως η ρητίνη έχει φτάσει στα σημεία που επιθυμούμε, προσθέτουμε επιφανειακά στόκο ρητίνης (υψηλής πυκνότητας)

10. Τοποθετούμε λάμπα ακτινοβολίας UV προκειμένου να θεραπευτεί ή αλλιώς να 'πετροποιηθεί' η ρητίνη (πολυμερισμός) στο τζάμι.

11. Καθαρίζουμε και λειαίνουμε την επιφάνεια

12. Έλεγχος της τελικής επισκευής


Η τεχνολογία επισκευής παρμπρίζ ήταν μια καινοτομία που οταν πρωτοεμφανίστηκε δεν υιοθετήθηκε σε μεγάλο βαθμό απο τους τεχνικούς των κρυστάλλων αυτοκινήτων παγκοσμίως. Με το πέρασμα του καιρού και όσο βελτιωνόταν η τεχνική και τα μέσα κατέληξε να είναι η νούμερο ένα επιλογή (όταν είναι εφικτή) σε σύγκριση με μιά αντικατάσταση παρμπρίζ. Τελειώνοντας, αυτό το άρθρο πρέπει να καταλάβουμε πως τα πλεονεκτήματα της επισκευής, δεν περιορίζονται μόνο στα πλέον γνωστά όπως η γρήγορη διαδικασία, πιο οικονομική λύση, ελάχιστη παρέμβαση στο αυτοκίνητο άλλα εξίσου σημαντικό είναι το ότι συμβάλλει στη προστασία του περιβάλλοντος (αφού δεν γίνεται αντικατάσταση) δεδομένου ότι η ανακύκλωση του παρμπρίζ είναι μια πολύπλοκη και ακριβή διαδικασία που δεν υποστηρίζεται στην πλειοψηφία των χωρών παγκοσμίως.


Η Παρμπρίζ Κοσμάς χρησιμοποιεί σύγχρονα πρότυπα και μεθοδολογία επισκευής καθώς ακολουθεί τους Ευρωπαϊκούς (BS AU 242A) και Αμερικάνικους (ROLAGS) κανονισμούς για την παροχή υψηλής ποιότητας επισκευής παρμπρίζ στους πελάτες της. Επιπρόσθετα, είναι μέλος του επίσημου αμερικανικού Οργανισμού Τεχνικών Επισκευής Παρμπριζ και οι τεχνικοί είναι πιστοποιημένοι επισκευαστές κρυστάλλων αυτοκινήτων.

Εξυπηρετούνται οι περιοχές: Πειραιά, Νίκαια, Κορυδαλλο, Κερατσίνι, Πέραμα, Δραπετσώνα, Αμφιάλη, Αιγάλεω, Σαλαμίνα.

κοσμας παρμπριζ πειραιας επισκευη και αντικατασταση παρμπριζ



Comments


bottom of page